ObT Onderwijsbureau Twente
  • Over ObT
  • Mijn ObT
  • Nieuws
  • Medewerker
  • Bestuur Directie Staf
  • Mobiliteitscentrum ObT
Medewerker
Bestuur Directie Staf
Mobiliteitscentrum ObT
Over ObT
Mijn ObT
Nieuws
Hoofdmenu
Medewerker
Zelf online regelen
Persoonsgegevens wijzigen
Alles over je salaris
CAO's en links
Veelgestelde vragen
Medewerker
Zelf online regelen
Adreswijziging
Burgerlijke staat/naamswijziging
Duurzame inzetbaarheid 57 jaar PO
E-mailadreswijziging
Fiets-privéregeling
IBAN-rekeningnummer wijziging
Kinderopvang (aanvraagformulier)
Loonheffingen (opgaaf)
Mobiele telefoonnummer wijziging
Onkosten (declaratieformulier)
Reiskosten (aanvraag vergoeding)
Reiskosten (declaratie dienstreizen)
Reiskosten (fiscale regeling woon-werkverkeer)
Reiskosten (onderwijs korttijdelijk)
Vakbondscontributie
Verklaring Omtrent Gedrag VOG (declaratieformulier)
Verlof (aanvullend geboorteverlof)
Verlof (lang buitengewoon verlof persoonlijk belang PO/VO)
Verlof (ouderschapsverlof PO/VO)
Verlof (zwangerschapsverlof)
Wachtwoord en/of gebruikersnaam Youforce vergeten
Ingevuld formulier terugsturen
Medewerker
Alles over je salaris
Inzien digitale salarisspecificatie en jaaropgave
Hoofdmenu
Bestuur Directie Staf
Personeels- & Salarisadministratie
Financiële administratie
Planning & Control
Huisvesting & Materiële zaken
Personeels- & Organisatieadvies
Mobiliteitscentrum ObT
Adviesdesk ObT
ObTopics
Secretariële ondersteuning
Payrolling
Inning ouderbijdrage
Medewerkerontwikkeling
Mijnonderwijsportaal
AVG
FUWA
Jaarverslaggenerator
Begrotingsapp
Voordeelservice
Mediation
Zelf online regelen
Bestuur Directie Staf
Zelf online regelen
Aanvulling saldo bank
Autorisaties ObT
Declaratieformulier onkosten
Declaratieformulier vrijwilligersvergoeding
Declaratieformulier ib-47
Wachtwoord en/of gebruikersnaam Youforce vergeten
Ingevuld formulier terugsturen
Hoofdmenu
Mobiliteitscentrum ObT
Inschrijven
Vacatures
Aanleveren documenten
Openingstijden en bereikbaarheid
Veelgestelde vragen
Aangesloten schoolbesturen
Inloggen VABO
Kalender
Onze dienstverlening
Professionalisering
Mobiliteitscentrum ObT
Inschrijven
Inschrijfformulier
Aanmeldprocedure
Mobiliteitscentrum ObT
Vacatures
Sollicitatieprocedure
Aanleveren vacature
Mobiliteitscentrum ObT
Aanleveren documenten
Waarom vragen wij om documenten?
Mobiliteitscentrum ObT
Inloggen VABO
VABO app voor invallers
VABO app voor scholen
Mobiliteitscentrum ObT
Onze dienstverlening
Meer informatie voor schoolbesturen
Meer informatie voor invallers
Hoofdmenu
Over ObT
Organisatie & Medewerkers
Partners van ObT
Werken bij ObT
Contact en overige informatie
Routebeschrijving
Privacybeleid
Hoofdmenu
Mijn ObT
Klanten
Medewerkers
Mijn ObT
Klanten
ObTopics
Selfservice & Verzuimmanager
Digitaal personeelsdossier
Digitaal factuursysteem InvoiceIN
MOOI
JIM
Vervangingsadministratie VABO
Mijn ObT
Medewerkers
Inzien digitale salarisspecificatie en jaaropgave
Autorisaties ObT
Hoofdmenu
Nieuws
Inschrijven
Vacatures
Aanleveren documenten
Openingstijden en bereikbaarheid
Veelgestelde vragen
Aangesloten schoolbesturen
Inloggen VABO
Kalender
Onze dienstverlening
Professionalisering

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een selectie van veelgestelde vragen en antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Hoe verloopt het inplannen van een vervangingsverzoek?  

Algemeen
Mobiliteitscentrum ObT matcht vervangingsverzoeken vanuit de besturen. Hiervoor gebruiken we een webbased systeem genaamd VABO (Vervangings Administratie Basis Onderwijs). Scholen maken via VABO vervangingsverzoeken kenbaar en Mobiliteitscentrum ObT matcht deze verzoeken volgens het vervangingsbeleid en de gemaakte bestuursafspraken met een A-pool invaller (flexpool) of B-pool invaller (oproepbasis).

VABO
Ingeschreven invallers krijgen een inlog toegestuurd en kunnen verzoeken raadplegen in VABO via http://obt.vabo.info. Ga voor de openstaande en ingevulde verzoeken naar het tabblad ‘agenda’. Details over de verzoeken kun je raadplegen door te klikken op de betreffende boeking (het groene vinkje of het gele vraagteken).

Overig
Heb je een vraag over een vervangingsverzoek? Neem dan contact op met Mobiliteitscentrum ObT: 074 265 06 05 of mobiliteitscentrum@obt.nl. Wij helpen je graag.

Inschrijven
Sta je nog niet ingeschreven? Meld je dan aan via de aanmelding intakegesprek. Na het ontvangen van alle benodigde documenten nemen wij binnen 2 werkdagen contact met je op.

Kan ik mijn salarisspecificatie inzien?  

Als je hebt ingevallen, dan ontvang je je salaris de maand nadat je de werkzaamheden hebt verricht. Heb je bijvoorbeeld gewerkt in januari, dan ontvang je het salaris over die maand eind februari. De betaaldata van de salarissen vind je op de pagina salarisuitbetalingen. Dit geldt alleen als je werkgever de personeels- en salarisadministratie (PSA) bij ObT heeft ondergebracht.

Inzien salarisspecificatie ObT
Je ontvangt van ons inloggegevens om je salarisspecificatie digitaal te raadplegen.  Deze kun je inzien via 'Salarisspecificatie digitaal'. Ga hiervoor naar Mijn ObT, Salarisspecificatie digitaal. Voor vragen hierover neem je contact op met de servicedesk@obt.nl.

Inzien salarisspecificatie overige werkgevers/administratiekantoren
Heb je ingevallen voor een werkgever die de salarisadministratie heeft ondergebracht bij een ander administratiekantoor dan ObT? Dan is de wijze van uitbetalen van het salaris en het inzien van je salarisspecificaties wellicht anders. Vraag bij je werkgever na wie voor jou de salarisbetaling verricht.

Vragen?
In onderstaande tabel staan de werkgevers die de salarisadministratie niet bij ObT hebben ondergebracht met de betreffende contactgegevens. Voor vragen over salaris van de overige besturen kan je contact opnemen met ObT via 074 265 06 50 of servicedesk@obt.nl.

Schoolbestuur Administratiekantoor E-mail PSA Telefoonnummer
Attendiz Qualiant hrm@attendiz.nl  
VSO Het Maatman Koninklijke Kentalis c.brands@kentalis.nl 053-4801770
Prof. Huizingschool Koninklijke Kentalis m.vanhummel@kentalis.nl 053-4803050
PCPO Rijssen Akorda l.keijser@akorda.nl

038-4659814

PCBO Vroomshoop Akorda a.gringhuis@akorda.nl

038-4659814

VCO Oost Nederland VCO Oost Nederland psa@vco-oostnederland.nl 053-4309040

Hoe vraag ik een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan?  

Eerste aanvraag
Als je (vervangings)werkzaamheden wilt verrichten bij een school(bestuur), dan moet je bij indiensttreding in het bezit zijn van een geldige ‘Verklaring Omtrent Gedrag’ (VOG). De VOG heeft een geldigheidsduur van 6 maanden na afgiftedatum.

Aanvraagprocedure
Wij mailen jou een link van Dienst Justis waarmee jij de VOG digitaal kunt aanvragen.

Let op: De e-mail waarmee je de VOG kunt aanvragen, wordt verstuurd door de dienst Justis en belandt in veel gevallen in de map met ongewenste e-mail. Controleer deze map als je nog geen e-mail hebt ontvangen.

VOG verlopen en verlenging/uitbreiding van werkzaamheden bij een bestuur
Ben je al werkzaam bij een schoolbestuur en is de geldigheidsduur van 6 maanden verstreken en wil je voor datzelfde bestuur (bijvoorbeeld een andere school van dat bestuur) gedurende het lopende vervangingsverzoek extra invalwerkzaamheden blijven verrichten? Dan hoef je geen nieuwe VOG aan te vragen. Ook als je een verlenging van een vervanging krijgt, hoef je geen nieuwe VOG aan te vragen. Pas wanneer je na een onderbreking opnieuw in dienst treedt van een bestuur heb je weer een geldige VOG nodig. Je ontvangt van ons automatisch bericht over het verlopen van je VOG.

VOG bij detacheringen
Ook A-poolers die gedetacheerd worden naar andere besturen moeten over een geldige VOG beschikken. A-poolers die alleen bij het eigen bestuur werkzaamheden verrichten, hoeven alleen bij indiensttreding over een geldige VOG te beschikken. Je ontvangt van ons automatisch bericht over het verlopen van je VOG.

Versturen VOG naar Mobiliteitscentrum ObT
Je kunt jouw VOG opsturen naar het mobiliteitscentrum@obt.nl. Ook kun je gebruik maken van de functionaliteit op deze website voor het aanleveren van je VOG: zie aanleveren documenten. Let op: zorg voor een goed leesbare scan van het document. Er zijn enkele apps beschikbaar, zoals KopieID van de Rijksoverheid, die een foto van een document goed uitsnijden. Raadpleeg hiervoor de Google/App store op jouw telefoon.

Wordt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) automatisch vergoed?  

Heb je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aangevraagd? Dan krijg je deze VOG automatisch vergoed binnen vier weken nadat je een kopie van je VOG naar Mobiliteitscentrum ObT hebt verzonden. Heb je na verzending de kosten nog niet vergoed gekregen? Neem dan contact met ons op: 074 265 06 05 of stuur een mail: mobiliteitscentrum@obt.nl.

Wat is de reiskostenvergoeding voor vervangers?  

Als vervanger ontvang je op basis van art. 7.3 van de CAO PO een reiskostenvergoeding. De reiskosten krijg je automatisch uitbetaald met het salaris. Je ontvangt een reiskostenvergoeding conform onderstaande tabel. De bedragen zijn per maand op basis van enkele reis (Bijlage A10 van de CAO PO):

  Aantal dagen reizen per week
Afstand woning-werk enkele reis 1 2 3 4 5
0 - 7 km 0 0 0 0 0
7,1 - 8,4 km 1,09 2,19 3,28 4,38 5,47
8,5 - 9,4 km 2,19 4,38 6,58 8,77 10,96
9,5 - 10,4 km 3,29 6,57 9,86 13,15 16,43
10,5 - 11,4 km 4,38 8,77 13,15 17,53 21,92
11,5 - 12,4 km 5,48 10,96 16,44 21,91 27,39
12,5 - 13,4 km 6,58 13,15 19,73 26,3 32,88
13,5 - 14,4 km 7,67 15,34 23,01 30,68 38,35
14,5 - 15,4 km 8,77 17,53 26,3 35,06 43,83
15,5 - 16,4 km 9,86 19,72 29,59 39,45 49,31
16,5 - 17,4 km 10,96 21,91 32,87 43,83 54,78
17,5 - 18,4 km 12,05 24,11 36,16 48,22 60,27
18,5 - 19,4 km 13,15 26,3 39,45 52,59 65,74
19,5 - 20,4 km 14,25 28,49 42,74 56,98 71,23
20,5 - 21,4 km 15,34 30,68 46,02 61,36 76,7
21,5 - 22,4 km 15,76 31,52 47,28 63,04 78,8
22,5 - 23,4 km 17,52 35,04 52,56 70,08 87,60
23,5 - 24,4 km 18,62 37,23 55,85 74,46 93,08
24,5 - 25,4 km 19,71 39,42 59,13 78,84 98,55
25,5 - 26,4 km 20,81 41,61 62,42 83,22 104,03
26,5 - 27,4 km 21,90 43,80 65,70 87,60 109,50
27,5 - 28,4 km 23,00 45,99 68,99 91,98 114,98
28,4 - 29,5 km 24,09 48,18 72,27 96,36 120,45
29,5 - 30,4 km 25,19 50,37 75,56 100,74 125,93
30,5 - 31,4 km 26,28 52,56 78,84 105,12 131,40
31,5 - 32,4 km 27,38 54,75 82,13 109,50 136,88
32,5 -33,4 km 28,47 56,94 85,41 113,88 142,35
33,5 - 34,4 km 29,57 59,13 88,70 118,26 147,83
34,5 km en meer 30,66 61,32 91,98 122,64 153,30

Heb ik recht op doorbetaling in de schoolvakantie?  

Een werknemer in het primair onderwijs heeft recht op 428 uren vakantieverlof (naar rato van de betrekkingsomvang en het aantal gewerkte maanden). Deze 428 uren worden opgebouwd vanaf 1 oktober t/m 30 september. Per gewerkte maand bouw je 35,6 uren verlof op. Of je recht hebt op doorbetaling in de zomervakantie is dus afhankelijk van het aantal opgebouwde (en opgenomen) vakantiedagen. 

Heb je een min-max contract? Dan bouw je vakantieuren op over je daadwerkelijk gewerkt uren; maar minimaal over de minimale omvang van je min-max contract.

Of je recht hebt op doorbetaling in de schoolvakantie kan je navragen bij je schooldirecteur.

Kan ik een geaccepteerd vervangingsverzoek zonder instemming van mijn werkgever annuleren of stoppen?  

Je kunt een geaccepteerd vervangingsverzoek niet eenzijdig annuleren. Bij het accepteren van het vervangingsverzoek is er een overeenkomst tot stand gekomen tussen jou als werknemer en de werkgever. De overeenkomst kan wel worden opgezegd. Bij opzegging geldt in principe een opzegtermijn van een maand (bij overeenkomsten korter dan een jaar). Wel kan er bij wederzijds goedvinden (dus als je werkgever het goed vind) van de bovenstaande opzegtermijn worden afgeweken. Wil je het vervangingsverzoek annuleren? Neem dan contact op met Mobiliteitscentrum ObT en dan zullen we proberen een oplossing te zoeken.

Kan mijn werkgever een vervangingsverzoek zonder mijn instemming annuleren of stoppen?  

In principe kan een geaccepteerd vervangingsverzoek niet eenzijdig worden ingekort, gestopt of geannuleerd.

Hierop is één uitzondering. Dit betreft het inkorten, stoppen of annuleren van een vervangingsverzoek waarbij je een afwezige werknemer vervangt. Het (gedeeltelijk) terugkeren van de afwezige medewerker (de persoon die je vervangt) geeft de werkgever de mogelijkheid om het vervangingsverzoek geheel of gedeeltijk in te korten of te stoppen. In deze situatie vervalt de vervangingsgrond en is de vervanging niet langer (geheel) benodigd.

In alle overige situaties dient te werkgever de overeenkomst met jou als vervanger op te zeggen en is er een opzegtermijn van toepassing (bij arbeidsovereenkomsten korter dan een jaar is dit 1 maand).

Neem contact op

Telefoon ObT
074 265 06 50

Mobiliteitscentrum ObT
074 265 06 05

Personeels- & salarisvragen
servicedesk@obt.nl

Mobiliteitscentrum ObT
mobiliteitscentrum@obt.nl

* Mobiliteitscentrum ObT is ook per WhatsApp bereikbaar   tijdens openingstijden van maandag t/m vrijdag.

Openingstijden

Kantoor ObT
Maandag t/m vrijdag 8:30 - 17:00

Mobiliteitscentrum ObT
Maandag t/m donderdag 7:00 - 19:00
Vrijdag 7:00 - 15:00
Zondag 17:30 - 19:30
 

Offerte

Offerte opvragen
offerte@obt.nl

Support

Download software

Adresgegevens

Bezoekadres ObT
Molenstraat 122
7622 NG Borne
Contact   Routebeschrijving

Postadres ObT
ObT
Postbus 185
7620 AD Borne

Bezoekadres Mobiliteitscentrum ObT
Molenstraat 122
7622 NG BORNE
Openingstijden en bereikbaarheid 

Volg ObT

Volg Mobiliteitscentrum

2021 © ObT.