ObT Onderwijsbureau Twente
  • Over ObT
  • Mijn ObT
  • Actueel
  • Medewerker
  • Bestuurder
  • Invaller
Medewerker
Bestuurder
Invaller
Over ObT
Mijn ObT
Actueel
Hoofdmenu
Medewerker
Zelf online regelen
Alles over je salaris
Cao's en links
Veelgestelde vragen
Medewerker
Zelf online regelen
Persoonsgegevens wijzigen
Duurzame inzetbaarheid 57 jaar PO
E-mailadreswijziging
Fiets-privéregeling
IBAN-rekeningnummer wijziging
Kinderopvang (aanvraagformulier)
Loonheffingen (opgaaf)
Mobiele telefoonnummer wijziging
Onkosten (declaratieformulier)
Reiskosten (aanvraag vergoeding)
Reiskosten (declaratie dienstreizen)
Reiskosten (fiscale regeling woon-werkverkeer)
Reiskosten (onderwijs korttijdelijk)
Vakbondscontributie
Verklaring Omtrent Gedrag VOG (declaratieformulier)
Verlof (aanvullend geboorteverlof)
Verlof (lang buitengewoon verlof persoonlijk belang PO/VO)
Verlof (ouderschapsverlof PO/VO)
Verlof (zwangerschapsverlof)
Wachtwoord en/of gebruikersnaam Youforce vergeten
Ingevuld formulier terugsturen
Hoofdmenu
Bestuurder
Zelf online regelen
Diensten
Adviseurs ObT
Overige diensten
Met ons samenwerken?
Bestuurder
Zelf online regelen
Aanleveren vacature
Aanvulling saldo bank
Autorisaties ObT
Declaratieformulier onkosten
Declaratieformulier vrijwilligersvergoeding
Declaratieformulier ib-47
Wachtwoord en/of gebruikersnaam Youforce vergeten
Ingevuld formulier terugsturen
Bestuurder
Diensten
Financiële administratie
Personeels- & Salarisadministratie
Mobiliteitscentrum ObT
Planning & Control
Personeel & Organisatie
Huisvesting & Materiële zaken
Bestuurder
Adviseurs ObT
Adviesdesk ObT
Verzuimdesk ObT
ObTopics
Bestuurder
Overige diensten
AVG
Begrotingsapp
Functiewaardering (FUWA)
Inning ouderbijdrage
Jaarverslaggenerator
Medewerkerontwikkeling
Mediation
MijnOnderwijsportaal
Payrolling
Secretariële ondersteuning
Voordeelservice
Hoofdmenu
Invaller
Inschrijven
Aanleveren documenten
Inloggen VABO
Vacatures
Informatie
Routebeschrijving
Veelgestelde vragen
Invaller
Inschrijven
Aanmeldprocedure
Inschrijfformulier
Invaller
Aanleveren documenten
Waarom vragen wij om documenten?
Invaller
Inloggen VABO
VABO app voor invallers
VABO app voor scholen
Invaller
Vacatures
Sollicitatieprocedure
Aanleveren vacature
Invaller
Informatie
Onze dienstverlening
Aangesloten schoolbesturen
Professionalisering
Hoofdmenu
Over ObT
Organisatie & Medewerkers
Partners van ObT
Werken bij ObT
Hoofdmenu
Mijn ObT
Helpdesk
Medewerkers
Klanten
Mijn ObT
Medewerkers
Zelf online regelen medewerker
Inloggen Youforce
Inloggen Visma
Inzien digitale salarisspecificatie en jaaropgave
Declaratieformulier onkosten
Autorisaties ObT
Mijn ObT
Klanten
Zelf online regelen bestuur directie staf
Inloggen ObTopics
Inloggen Youforce
Inloggen Visma
Inloggen Digitaal factuursysteem InvoiceIN
Inloggen Kas en Pas
Inloggen MOOI
Inloggen JIM
Inloggen Vervangingsadministratie VABO
Hoofdmenu
Actueel
Inschrijven
Aanleveren documenten
Inloggen VABO
Vacatures
Informatie
Routebeschrijving
Veelgestelde vragen
  1. Home
  2. Invaller
  3. Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een selectie van veelgestelde vragen en antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Hoe verloopt het inplannen van een vervangingsverzoek?

Algemeen

Mobiliteitscentrum ObT matcht vervangingsverzoeken vanuit de besturen. Hiervoor gebruiken we een webbased systeem genaamd VABO (Vervangings Administratie Basis Onderwijs). Scholen maken via VABO vervangingsverzoeken kenbaar en Mobiliteitscentrum ObT matcht deze verzoeken volgens het vervangingsbeleid en de gemaakte bestuursafspraken met een A-pool invaller (flexpool) of B-pool invaller (oproepbasis).

VABO

Ingeschreven invallers krijgen een inlog toegestuurd en kunnen verzoeken raadplegen in VABO via http://obt.vabo.info. Ga voor de openstaande en ingevulde verzoeken naar het tabblad ‘agenda’. Details over de verzoeken kun je raadplegen door te klikken op de betreffende boeking (het groene vinkje of het gele vraagteken).

Overig

Heb je een vraag over een vervangingsverzoek? Neem dan contact op met Mobiliteitscentrum ObT: 074 265 06 05 of mobiliteitscentrum@obt.nl. Wij helpen je graag.

Inschrijven

Sta je nog niet ingeschreven? Meld je dan aan via de aanmelding intakegesprek. Na het ontvangen van alle benodigde documenten nemen wij binnen 2 werkdagen contact met je op.

Kan ik mijn salarisspecificatie inzien?

Als je hebt ingevallen, dan ontvang je je salaris de maand nadat je de werkzaamheden hebt verricht. Heb je bijvoorbeeld gewerkt in januari, dan ontvang je het salaris over die maand eind februari. De betaaldata van de salarissen vind je op de pagina salarisuitbetalingen. Dit geldt alleen als je werkgever de personeels- en salarisadministratie (PSA) bij ObT heeft ondergebracht.

Inzien salarisspecificatie ObT

Je ontvangt van ons inloggegevens om je salarisspecificatie digitaal te raadplegen. Op dit
moment werken wij met twee salarissystemen (wij zitten in 2023 in een overgangsfase van
Youforce naar VISMA). In de tabel kun je zien voor welke schoolbesturen je in welk salarispakket kunt inloggen: 

Tabel salarisspecificatie

Hoe vraag ik een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan?

Eerste aanvraag

Als je (vervangings)werkzaamheden wilt verrichten bij een school(bestuur), dan moet je bij indiensttreding in het bezit zijn van een geldige ‘Verklaring Omtrent Gedrag’ (VOG). De VOG heeft een geldigheidsduur van 6 maanden na afgiftedatum.

Aanvraagprocedure

Wij mailen jou een link van Dienst Justis waarmee jij de VOG digitaal kunt aanvragen.

Let op: De e-mail waarmee je de VOG kunt aanvragen, wordt verstuurd door de dienst Justis en belandt in veel gevallen in de map met ongewenste e-mail. Controleer deze map als je nog geen e-mail hebt ontvangen.

VOG verlopen en verlenging/uitbreiding van werkzaamheden bij een bestuur

Ben je al werkzaam bij een schoolbestuur en is de geldigheidsduur van 6 maanden verstreken en wil je voor datzelfde bestuur (bijvoorbeeld een andere school van dat bestuur) gedurende het lopende vervangingsverzoek extra invalwerkzaamheden blijven verrichten? Dan hoef je geen nieuwe VOG aan te vragen. Ook als je een verlenging van een vervanging krijgt, hoef je geen nieuwe VOG aan te vragen. Pas wanneer je na een onderbreking opnieuw in dienst treedt van een bestuur heb je weer een geldige VOG nodig. Je ontvangt van ons automatisch bericht over het verlopen van je VOG.

VOG bij detacheringen

Ook A-poolers die gedetacheerd worden naar andere besturen moeten over een geldige VOG beschikken. A-poolers die alleen bij het eigen bestuur werkzaamheden verrichten, hoeven alleen bij indiensttreding over een geldige VOG te beschikken. Je ontvangt van ons automatisch bericht over het verlopen van je VOG.

Versturen VOG naar Mobiliteitscentrum ObT

Je kunt jouw VOG opsturen naar het mobiliteitscentrum@obt.nl. Ook kun je gebruik maken van de functionaliteit op deze website voor het aanleveren van je VOG: zie aanleveren documenten. Let op: zorg voor een goed leesbare scan van het document. Er zijn enkele apps beschikbaar, zoals KopieID van de Rijksoverheid, die een foto van een document goed uitsnijden. Raadpleeg hiervoor de Google/App store op jouw telefoon.

Wordt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) automatisch vergoed?

Heb je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aangevraagd? Dan krijg je deze VOG automatisch vergoed binnen vier weken nadat je een kopie van je VOG naar Mobiliteitscentrum ObT hebt verzonden. Heb je na verzending de kosten nog niet vergoed gekregen? Neem dan contact met ons op: 074 265 06 05 of stuur een mail: mobiliteitscentrum@obt.nl.

Wat is de reiskostenvergoeding voor vervangers?

Als vervanger, van een bij Mobiliteitscentrum ObT aangesloten schoolbestuur, ontvang je een reiskostenvergoeding van 19 cent per kilometer, ongeacht of je met de auto, fiets of het openbaar vervoer reist. De reiskosten krijg je automatisch uitbetaald met het salaris. 

Heb ik recht op doorbetaling in de schoolvakantie?

Een werknemer in het primair onderwijs heeft recht op 428 uren vakantieverlof (naar rato van de betrekkingsomvang en het aantal gewerkte maanden). Deze 428 uren worden opgebouwd vanaf 1 oktober t/m 30 september. Per gewerkte maand bouw je 35,6 uren verlof op. Of je recht hebt op doorbetaling in de zomervakantie is dus afhankelijk van het aantal opgebouwde (en opgenomen) vakantiedagen. 

Heb je een min-max contract? Dan bouw je vakantieuren op over je daadwerkelijk gewerkt uren; maar minimaal over de minimale omvang van je min-max contract.

Of je recht hebt op doorbetaling in de schoolvakantie kan je navragen bij je schooldirecteur.

Kan ik een geaccepteerd vervangingsverzoek zonder instemming van mijn werkgever annuleren of stoppen?

Je kunt een geaccepteerd vervangingsverzoek niet eenzijdig annuleren. Bij het accepteren van het vervangingsverzoek is er een overeenkomst tot stand gekomen tussen jou als werknemer en de werkgever. De overeenkomst kan wel worden opgezegd. Bij opzegging geldt in principe een opzegtermijn van een maand (bij overeenkomsten korter dan een jaar). Wel kan er bij wederzijds goedvinden (dus als je werkgever het goed vind) van de bovenstaande opzegtermijn worden afgeweken. Wil je het vervangingsverzoek annuleren? Neem dan contact op met Mobiliteitscentrum ObT en dan zullen we proberen een oplossing te zoeken.

Kan mijn werkgever een vervangingsverzoek zonder mijn instemming annuleren of stoppen?

In principe kan een geaccepteerd vervangingsverzoek niet eenzijdig worden ingekort, gestopt of geannuleerd.

Hierop is één uitzondering. Dit betreft het inkorten, stoppen of annuleren van een vervangingsverzoek waarbij je een afwezige werknemer vervangt. Het (gedeeltelijk) terugkeren van de afwezige medewerker (de persoon die je vervangt) geeft de werkgever de mogelijkheid om het vervangingsverzoek geheel of gedeeltijk in te korten of te stoppen. In deze situatie vervalt de vervangingsgrond en is de vervanging niet langer (geheel) benodigd.

In alle overige situaties dient te werkgever de overeenkomst met jou als vervanger op te zeggen en is er een opzegtermijn van toepassing (bij arbeidsovereenkomsten korter dan een jaar is dit 1 maand).

ObT. Altijd een goed idee.

Volg ObT

Volg ObT op LinkedIn

Volg Mobiliteitscentrum ObT

Volg Mobiliteitscentrum ObT op LinkedIn Volg Mobiliteitscentrum ObT op Facebook Volg ons op Instagram

ObT

Bezoekadres

Molenstraat 122
7622 NG Borne
info@obt.nl

Bel 074 265 06 50

Openingstijden

Maandag 8:30 - 17:00
Dinsdag 8:30 - 17:00
Woensdag 8:30 - 17:00
Donderdag 8:30 - 17:00
Vrijdag 8:30 - 17:00

Postadres

Postbus 185
7620 AD Borne

Personeels- & salarisvragen
servicedesk@obt.nl

Offerte opvragen
offerte@obt.nl

Contact
Naar contactpagina

Mobiliteitscentrum ObT

Bezoekadres

Molenstraat 122
7622 NG Borne
mobiliteitscentrum@obt.nl

Bel 074 265 06 05

Openingstijden

Maandag 7:00 - 19:00
Dinsdag 7:00 - 19:00
Woensdag 7:00 - 19:00
Donderdag 7:00 - 19:00
Vrijdag  7:00 - 15:00
Zondag 17:30 - 19:30

Support
Download software

Privacy
Privacybeleid

2023 © ObT.